West Hospital - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Adriaan en Marieke - WaarBenJij.nu West Hospital - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Adriaan en Marieke - WaarBenJij.nu

West Hospital

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Adriaan en Marieke

04 Maart 2014 | Ghana, Tamale

Hallo allemaal,

Hier nog even een korte up date. Vandaag (dinsdag) ben ik begonnen in het West Hospital. We werden om 10u geintroduceerd (ik samen met Maaike, ook een verloskundige). En toen hadden we gelijk al de eerste bevalling, die Maaike gedaan heeft!
Even later kwam er weer een vrouw (nou ja, ze liggen hier op de gang te wachten, per twee op een matras) dus die was van mij... 9 cm, dus we moesten nog even afwachten.
Toen kwam er nog een vrouw, die maar eens getoucheerd, ook 9 cm... Hhhmmm wie zal er eerst gaan. Nou is was nog maar net klaar met toucheren met de ene en toen ging die er naast bevallen. Ja ze liggen hier met drie bedden naast elkaar, tussen de bedden zit denk ik 40 cm, privicy, wat is dat?
Dus ik snel mijn rechter handschoen aan, en geprobeerd mijn linker handschoen aan te doen, maar ik had hem maar half aan en toen kwam het hoofd, dus dan maar zo. Er werd een meisje geboren, en nog geen twee minuten later had Maaike, naast mij (40 cm verder op) een jongetje!
Placenta en dergelijke ging bij mij erg vlot, bij die vrouw van Maaike wilde hij niet komen, dus ging de vroedvrouw van daar even trekken... trekt ze de navelstreng van de placenta... In plaats van dat ze nou even had afgewacht, nee de placenta moet er binnen 5 minuten zijn...
Dus een infuus er in, nog een infuus en toen werd er een arts geroepen die de placenta manueel ging verwijderen, zonder verdoving.
Ondertussen kwam er nog een vrouw die ook ging bevallen, dus die bevalling heb ik weer gedaan en dit was een jongetje.
Deze vrouw had wel iets een scheurtje die je normaal zou hechten, maar hier zeiden ze, owh het bloed niet echt dus dan hoeven we ook niet te hechten...
Maar goed, toen was het half 2 en toen was de overdracht en toen gingen we naar huis, met een zeer voldaan gevoel. De rest van deze week mag ik in dit ziekenhuis blijven, dus er komen nog veel bevallingen hier!!

  • 04 Maart 2014 - 22:46

    Isis:

    Super!! Succes!! Hopelijk zonder al te veel mpv's. :p

  • 05 Maart 2014 - 15:45

    G.Langbroek-Timmers:

    G.Langbroek@hetnet.nl Wat heerlijk om zo'n bericht van je kleindochter te ontvangen, ik ben er reuze blij mee. het ga jullie goed!

  • 06 Maart 2014 - 09:59

    Martha:

    Mooie verhalen, Marieke. En wat een ervaring! Maak er samen nog een paar mooie weekjes van, nou ja, anderhalve week nog. Is Adriaan ook nog druk aan het spijkeren en zo?
    Hartelijke groeten en liefs van ons.

  • 07 Maart 2014 - 10:51

    Annemarieke:

    Wat een verhalen zeg! Ben blij dat ik daar niet hoefde te bevallen haha :)
    Wel mooie ervaringen zo te lezen. Als je dat zo leest hoef je hier echt niet meer te gaan klagen.
    Hebben jullie het verder nog naar jullie zin? Of ook wel zin om weer naar huis te gaan? Dat zou ik me wel een beetje voor kunnen stellen. En is de warmte nog een beetje te verdragen?
    Hier komen alweer blaadjes aan de bomen, tenminste, bij ons in de tuin.
    Verder heb ik niet zoveel nieuws. Hannah is een beetje ziek (koorts en verkouden), maar daar krijgt ze weerstand van.
    Tot snel!

    liefs van Wouter, Annemarieke en Hannaahtje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adriaan en Marieke

Hallo, Wij zijn Adriaan Immink en Marieke Langbroek en wij gaan van 2 februari 2014 t/m 17 maart 2014 vrijwilligerswerk doen in Ghana. We gaan met de organisatie 'Vrijwilligwereldwijd'. Adriaan zal gedurende deze zes weken helpen bij de bouw van twee klaslokalen en tevens renovatiewerkzaamheden aan de school uitvoeren. Marieke zal met een plaatselijke verloskundige de dorpjes langs gaan voor zwangerschap controles, bevalling en kraamzorg. Ook zal zij werkzaam zijn binnen de bevallingskliniek.

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 6512

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 17 Maart 2014

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: