Einde van onze werkzaamheden - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Adriaan en Marieke - WaarBenJij.nu Einde van onze werkzaamheden - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Adriaan en Marieke - WaarBenJij.nu

Einde van onze werkzaamheden

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Adriaan en Marieke

07 Maart 2014 | Ghana, Tamale

Het is vrijdag middag, 14u, en ons werk in Tamale zit er op!
Adriaan heeft gister, donderdag, zijn laatste werkdag gehad en ik heb vandaag voor het laatst gewerkt. Maar maandag gaan we nog terug om afscheid te nemen, eerst samen naar de school van Adriaan en daarna naar de kliniek waar ik de eerste weken heb gewerkt.
Vanmorgen is Adriaan al met mij meegeweest naar het West Hospital, de plek waar ik de afgelopen vier dagen heb gewerkt, en gewerkt heb ik... In totaal heb ik vijf bevalling zelfstandig gedaan en ook nog eens bij vijf geassisteerd (Ik werkte deze vijf dagen met Maaike, ook een verloskundige, dus we hebben elkaar mooi afgewisseld!). Daarnaast heb ik nog geassisteerd bij twee keizersnedes, waarvan er 1 een tweeling was, wat ze niet wisten maar waar ze pas achter kwamen tijdens de keizersnede!
Kortom, drukke dagen gehad, maar wel erg leuk!

Dit weekend gaan we trouwens naar Mole Nationalpark, om olifanten te bekijken. Maandag afscheid nemen, dinsdag met de bus naar Caep Coast (busreis van 12u), woensdag en donderdag willen we naar Elmina en Kakum Nationalpark (wanneer naar waar precies moeten we dan maar zien) en dan vrijdag naar Krokobite, nog lekker een paardagen strand en dan vertrekken we maandag ochtend weer heel vroeg naar Nederland!!

Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen, haha.
Ik heb trouwens nog hele mooie foto's en ik zal proberen om die binnen kort nog op internet te krijgen...

  • 08 Maart 2014 - 09:05

    Martha:

    Ha Adriaan enMarieke,
    wat een interessant verhaal weer. Ja, het einde van jullie "Ghana-periode" is nu dan bijna zover. Jullie hebben nog mooie dagen zo te zien. Geniet ervan. Jullie zijn tegen 16.00 uur op Schiphol, he? Dan zullen we nog wel veel mooie , maar misschien ook minder mooie, verhalen horen. Al met al een hele ervaring.
    Heel veel plezier nog, liefs van ons allen. Groetjes moeder Martha.

  • 08 Maart 2014 - 13:52

    Bea Plender:

    Hoi Adriaan en Marieke,
    Het klinkt mij allemaal erg indrukwekkend en boeiend in de oren en dat zal het voor jullie ongetwijfeld ook zijn. Nog één week ongeveer te gaan, geniet er maar van. Hoewel dit voor jullie nog niet aan de orde is, wens ik jullie toch alvast een goede terugreis toe. Hartelijke groet, Bea

  • 09 Maart 2014 - 20:03

    Gijs:

    Hey 'bijna' meneer en mevrouw Immink,

    Goed om te lezen dat het jullie goed gegaan is! Ook wel weer fijn dat jullie er straks weer zijn. Toch?
    Ik heb weinig nieuws eigenlijk. Bij deze willen we jullie alvast een goede thuisreis wensen en een behouden aankomst!

    Groeten,

    Gijsbert, Ina, Isa, Sem en Wes.

  • 13 Maart 2014 - 14:51

    Medewerker Immink V&R:

    Dag Luu,

    Mooi lukt dus amoah?
    Noe met de blote balg ant strand liggn?
    Aj wier komt kuj gliek deur int mooie weer..

    Fijne terugreis, pas goed op en denkt mah zo:
    De meeste vliegtuuge blieft wah hangn in 'n log! En aans ffen met de arme uut 'n raam en vladdern as 'n vogel!

    Kallem an, tot moandag!
    Drinkt we dr paar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adriaan en Marieke

Hallo, Wij zijn Adriaan Immink en Marieke Langbroek en wij gaan van 2 februari 2014 t/m 17 maart 2014 vrijwilligerswerk doen in Ghana. We gaan met de organisatie 'Vrijwilligwereldwijd'. Adriaan zal gedurende deze zes weken helpen bij de bouw van twee klaslokalen en tevens renovatiewerkzaamheden aan de school uitvoeren. Marieke zal met een plaatselijke verloskundige de dorpjes langs gaan voor zwangerschap controles, bevalling en kraamzorg. Ook zal zij werkzaam zijn binnen de bevallingskliniek.

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 6529

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 17 Maart 2014

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: